tisdag 28 april 2009

så.. lång dag!

Hejsan! Idag slutade jag klockan 11 eller nått liknande, så dagen har känts jätte lång! Våran slöjd var inställd så då frågade några våran spanska lärare om vi fick strunta i spanskan och göra den hemma istället, och det fick vi! Så efter skolan var jag med Fanny och så gjorde vi vad vi skulle i spanskan, det vill säga en övning i "poäng jakten". Vi skulle välja ett tema och sedan skriva 20 ord på spanska som hörde ihop med temat. Jag och Fanny valde friidrott, så orden blev tex höjdhopp - salto de altura, och lite annat. ;) Sen blev vi jätte trötta så vi sov lite. HAHAHA, så sociala är vi! :D Sedan sov jag lite till och hon satt vid datan och så åkte jag till jönköping. Där åkte jag och mamma till IKEA och där var det en lite läskig sak som hade hänt... Ni kommer säkert kunna läsa om det i tidningen imorgon om ni är från Jönköping. I alla fall så efter vi hade varit på IKEA gick jag och mamma till Stadium för att titta efter zapatos con pinchos (som var ett utav orden vi valde och det betyder spikskor. ;D) till mig. (hahaha) Fast de hade inga så imorgon skulle mamma kolla i Tranås eller vad det var. Behöver ju nya nu till första tävlingen som jag antagligen ska vara med i nästa vecka. :)

Nu är jag i alla fall hemma och har varit ute och tagit lite kort på ett rosa(<3) träd som vi har utanför lägenheten. Tyvärr blev det inga bra bilder på det, men det blev lite fina kort på det här vita trädet som stod en bit bort. ;)



Nu ska jag snart duscha och kanske kolla på något roligt tv program. Fast det går väl inte, för mamma håller på och syr gardiner till hennes gamla jobb och det låter väldigt högt. haha, intresse klubben antecknar va? :D
HEJ DÅ!

10 kommentarer:

  1. Jag satt faktiskt inte vid datan ;) Jag gjorde i ordning för deckaren ;)

    SvaraRadera
  2. Oj va nyfiken jag blir!!! Jättefina bilder!!! Kram från Johanna

    SvaraRadera
  3. Vad hade hänt på ikea? Jag var också där igår men jag märkte inget konstigt! Fina bilder också. Har du redigerat dem på nåt speciellt sätt. är nåt med ljuset tror jag som är skitsnyggt. lite "dimmigt" eller fasen svårt o förklara. Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Märkligt, men jag får en vinterkänsla över dom. Kram pappa

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder :D Det finns inte någon sportaffär i stan som har spikskor "/ Väldigt dåligt tycker jag.

    SvaraRadera
  6. I'm back!! Tillbaka från Tyskland, läs gärna! Trevlig kväll och en glad första maj! :),

    Leonard

    SvaraRadera
  7. svar: Tack! Det visste jag inte.. Jag var med i ikhp men har slutat. Själv?

    SvaraRadera
  8. What the fuck...du kan ju inte skriva att det hänt nåt på IKEA och inte säga vad! Jag är ju nyfiken också och jag tror inte det står i Östgöta Correspondenten direkt. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. gud vilka fina bilder du tar! :)
    verkligen jätte fina, fin blogg med!
    kika gärna i på min blogg med, www.isabelleg.blogg.se

    SvaraRadera

För att kommentera scrollar ni ner lite och klickar in Namn/URL. Där skriver ni in ert namn och om ni har en blogg/hemsida. Sedan är det bara att skriva och klicka på skicka.


Tilda Alnervik | Det är inte tillåtet att ta några bilder från min blogg utan att fråga!