onsdag 1 juli 2009

lite mysigt väder och disney musik

Hejsan mina vänner,
Här sitter jag och lyssnar på regnet. mullret och kollar på blixtarna utanför fönstret. Japp, ni läste rätt, det är dåligt väder här. Tyvärr råkade jag säga "Det skulle inte göra någonting om det kom en skur nu" innan idag, och nu så ÖSER det ner regn. Woops. Det var så himla varmt innan idag så det kan nog vara bra med lite regn som omväxling. ;D

Idag var jag och badade, och det var extremt skönt i vattnet! Tro det eller ej. Sedan åkte jag hem och kollade på lejonkungen och åt glass. Tro det eller ej. Och sedan åt jag musslor, och det var väldigt gott. Tro det eller ej! Så sådan har min dag varit. Lejonkungen är typ världens bästa film! Personligen gillar jag nog tvåan bäst, sen kommer ettan och trean kommer såklart sist. Men det är ju en film om den första filmen så det är väl inte så konstigt.. Musiken i filmerna är också as bra. Speciellt "vi är en" och "vänta snart är det jag som är kung". Men det finns mycket disney musik som är bra. "Pocahontas - Colors of the wind" till exempel. Här får ni höra alla tre låtarna som jag nämnde.




Vänta snart är det jag som är kung - Lejonkungen



Vi är en - Lejonkungen



Colors of the wind (svenska) - Pocahontas


På tal om youtube, ser ni något mönster bland de rekommenderade video klippen?


(haha, nej disney låtar är inte det ända jag lyssnar på, men all annan musik lyssnar jag på på spotify)

Det här inlägget skulle ha publicerats tidigare men det blixtrade så mycket så jag var tvungen att stänga av datorn. ;)

3 kommentarer:

  1. Svar: Haha jo eller dom flesta plattade håret xd inte jag, jag lovar :D

    Svar: Haha knappt jag heller eller jag visste det men han har inte varit min idol ;P

    SvaraRadera
  2. Hallå Tildix. Nämen ä det inte min gamla "polare" ;) Frank Ådahl som du diggar. Har för mig att han är Simba å helt säker på att han sjunger: "Vi är en" Igår var det ca 22grader i Vättern. Vi tog ett kvällsdopp! Hare gött. Kram Kram kära dotter!

    SvaraRadera
  3. Skönt med lite regn, det behövs verkligen =)

    SvaraRadera

För att kommentera scrollar ni ner lite och klickar in Namn/URL. Där skriver ni in ert namn och om ni har en blogg/hemsida. Sedan är det bara att skriva och klicka på skicka.


Tilda Alnervik | Det är inte tillåtet att ta några bilder från min blogg utan att fråga!